Preden pričnemo s čudežnim potovanjem, se moramo zavedati nekaterih dejstev. Združenje japonske animacije (AJA) vsako leto – začenši z 2002 – izda letno poročilo o industriji animejev.
Hyouka © Honobu Yonezawa / Kadokawa Shoten / Kyoto Animation
Toda datumi objav lahko bralca kmalu zbegajo. Objava je bila izdana letošnjega januarja in vključuje podatke iz leta 2014 pa vse do zgodnjih mesecev leta 2015. Velja si zapomniti tudi, da AJA v košarico animejev položi vso animacijo, vključno z Disneyjevim Ledenim kraljestvom in Big Hero 6.
Pot pod noge!
Anime raste!
To je odlična novica. Industrija animejev je bila preko let deležna neprestane rasti, sezona 2014/2015 je tako zaznamovala najdonosnejše obdobje od pričetka raziskave.
Nichijou © Keiichi Arawi / Kadokawa Shoten / Kyoto Animation
V industrijo je skupno steklo 1,27 bilijonov jenov (~ 10,3 milijarde evrov). To je najvišja proizvedena vsota, odkar je AJA pričela beležiti rast industrije leta 2002.
Od kod priteka denar?
Kaj je to? Graf za mravlje? Kliknite za človeško povečavo.
Presenetilo vas bo spoznanje, iz katerega sektorja v industrijo animejev priteče največ dobička.
1) Prodaja povezanih izdelkov – 655,2 milijardi jenov (5,32 milijard evrov). To vključuje vse od akcijskih figur, posterjev, uradno izdanih dakimakur in oblačil.
2) Mednarodna distribucija – 326,5 milijard jenov (2,65 milijard evrov). Predstava, da je mednarodni trg za Japonsko neznaten mora biti pokopana. S tem segmentom se bomo znova srečali, toda animacijski studii se v veliki meri zanašajo na mednarodne licenčne pogodbe in so nemalokrat odločilni faktor pri izdelavi druge sezone animejev ali celo financiranju svežega animeja.
3) “Pachinko” in “gacha” igre – 298,1 milijarda jenov (2,42 milijard evrov). TRISTO FRNIKUL! Zdaj veste, zakaj obstaja toliko arkadnih postaj s tematiko animejev. Tovrstne igre prinašajo znaten zaslužek, saj je izdelava precej poceni. Gacha igre (ali igre za mobilne naprave), kot je Puzzles & Dragons, prav tako prinašajo zavidljive številke, saj so mobilni igračarji v porastu in kot dobro vemo je industrija mobilnih naprav danes nasičena na praktično vseh koncih sveta.
Gintama © Hideaki Sorachi / Shueisha / Sunrise / Bandai Namco Pictures
Neverjetna stvar pri vsem je, da ti trije sektorji predstavljajo večji proračun kot ostalih šest sektorjev (vključno s televizijo in kinematografi) skupaj!
Padec Blu-raya, toda vzpon digitalne distribucije
Vsak sektor je bil deležen rasti, razen kinematografskih produkcij, fizičnega medija in glasbe na podlagi animejev. Pravzaprav se je sektor fizičnega medija v primerjavi z leti 2012 in 2013 skrčil. En razlog za to zagotovo leži v povečanju digitalne distribucije, ki prekaša tudi rast kinematografskih filmov.
Digitalna distribucija je sektor, ki lahko vodi v “drugo revolucijo animejev”, saj skokovito raste iz leta v leto in premaguje vse ostale sektorje. Morda smo pred velikanskim pretresom v načinu produkcije animejev in ta je lahko precej odvisen od uspeha Netflixove prve izvirne anime serije Perfect Bones.
Japonsko občinstvo sprejema računalniško grafiko v animejih
Knights of Sidonia © Tsutomu Nihei / Kodansha / Polygon Pictures
Trend, ki ga v ospredje potiska AJA, je ponavljajoča uporaba, in uspeh, animejev, ki temeljijo na računalniški grafiki. Animatorji počasi sprejemajo tehnologijo in največji zaslužkarji (Ledeno kraljestvo, Big Hero 6 in STAND BY ME Doraemon) kažejo zahteve gledalcev.
Uspeh animejev Sidonia no Kishi, Rakuen Toshu: Expelled from Paradise in Sanzoku no Musume Ronia kažejo, da jedro gledalcev animejev sprejema računalniško grafiko. Pričakujte več serij z vključeno računalniško grafiko ali celo tistih, ki temeljijo izključno na njej.
Izdelanih je več animejev kot kdajkoli prej
Trend je prikazan na dveh grafih.
Prvi graf prikazuje, da produkcijsko število minut od globalnega padca leta 2010 strmo narašča. Več minut pomeni, da je izdelanih več serij, kar po drugi strani na žalost ne pripomore k boljšim delovnim pogojem.
Leta 2014 je bilo izdelanih rekordnih 322 animiranih televizijskih programov. Razlog za nižje minute kot v letu 2006 (predhodno rekordno leto) je rast v številu kratkih animejev.
Pričakujte več adaptacij v igrane filme
Ta podatek se sklada z nedavno najavo ameriškega distributerja Viz Media, da se bo aktivneje vključil na trg igrane produkcije. Tu je deset največjih zaslužkarjev v letu 2014.
Trije od štirih igranih filmov na seznamu (Rurouni Kenshin in Thermea Romae II) temeljijo na mangah.
Rurouni Kenshin © Nobuhiro Watsuki / Shueisha / Warner Bros.
Uspešen trend se je nadaljeval tudi v letih 2015 in 2016, saj so se igrane priredbe, ki so temeljile na mangah Assassination Classroom, Shingeki no Kyojin, Bakuman, Toshokan Senso (lahki roman), Shinjuku Swan in Heroine Shikkaku v obdobju predvajanja zavihtele na vrh prodajne lestvice.
Mednarodni trg raste
Ponovno poskušajmo razbiti mit, da je mednarodni trg za japonsko industrijo animejev neznaten. Je namreč drugi največji prihodek zanjo.
Znova kliknite za človeški pogled. Razen če ste mravlja.
Graf prikazuje število produkcij, ki jih je licenciral mednarodni trg.
Noragami © Adachitoka / Kodansha / Bones
Tukaj je vodilnih pet
1) Južna Koreja in ZDA – 78
2) Tajvan – 76
3) Kitajska – 64
4) Kanada – 57
5)Tajska – 54
Poglejmo si višino proračuna, ki ga proizvede mednarodni trg od leta 2002:
Velik padec v primerjavi z leti 2004 in 2005, toda kot kaže proračun mednarodnega trga znova vztrajno raste.
Sklep
Industrija animejev je deležna zdrave rasti, posebej z velikim pokom digitalne distribucije. V zakup moramo vzeti spremembe, ki vključujejo več računalniške grafike in igranih priredb, toda obenem bomo videli več stvari, ki jih v animejih ljubimo.
Na novo leto pozitivne rasti!
Tamako Market © Kyoto Animation
Odklikajte tukaj, če želite videti polno poročilo združenja AJA.